گوگل ردیابی کاربران در اندروید را برای آگهی‌دهندگان دشوارتر می‌کند

0 18

گوگل نگاهی جامع به مبحث آگهی و تبلیغات داشته است چرا که تبلیغات ۸۰ درصد کل درآمد این غول دنیای جستجو را به خود اختصاص داده است.

کاربران موبایل از ردیابی رفتارهایشان در محیط اینترنت توسط آگهی‌دهندگان کلافه هستند، و گوگل و اپل تغییراتی را انجام داده‌اند تا به جلوگیری از ردیابی کمک شود. پس از اپل اکنون نوبت به گوگل رسیده است که دست به کار تغییرات مشابهی شود.به گزارش دیجیاتک و به نقل از اسلش‌گیر، گوگل این امکان را برای کاربران اندروید فراهم آورده تا انتخاب کنند که برای مدتی طولانی از شر آگهی‌های سفارشی‌سازی‌شده خلاص شوند.
با این حال، حتی در صورتی که کاربر تصمیم به غیرفعال شدن آگهی‌های سفارشی‌سازی‌شده برای خودش بگیرد، باز هم گوگل به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اجازه داده است که به آیدی تبلیغاتی (Advertising ID) کاربر دسترسی داشته باشند. آیدی تبلیغاتی یک رشته منحصر به فرد از کاراکترها است که دستگاه کاربر را مشخص می‌کند. آگهی‌دهندگان به این اطلاعات در راستای اهدافی مانند سنجش استفاده از اپ یا فراهم‌سازی امکان شناسایی و پیشگیری از ترافیک نامعتبر برای خود استفاده می‌کنند.

این تغییر جدید توسط گوگل برای کاربر امکان انتخاب خارج شدن از آگهی‌های سفارشی‌سازی‌شده را فراهم خواهد آورد و آیدی تبلیغاتی را غیر قابل دسترسی خواهد کرد. هرگونه درخواست آگهی‌دهنده برای آیدی تبلیغاتی با پاسخ تمام صفر مواجه خواهد شد. گوگل اخیرا تایید کرده است که این تغییر بر تمام اپهایی که بر روی دستگاه‌های اندروید ۱۲ اجرا می‌شوند از اواخر امسال موثر خواهد شد.

این تغییرات سپس از اوائل سال ۲۰۲۲ به اپهایی که بر روی دستگاه‌هایی که از Google Play پشتیبانی می‌کنند تسری داده خواهد شد. گوگل به آگهی‌دهندگان وعده ارائه راهکاری جایگزین برای پشتیبانی از موارد استفاده اساسی همچون ابزارهای تحلیلی و پیشگیری از جعل را می‌دهد. گوگل وعده داده که حریم خصوصی کاربران سرویس‌ها و نرم‌افزارش، همچون کروم را افزایش می‌دهد.

در سال گذشته میلادی، گوگل وعده داد که ظرف دو سال به پشتیبانی از کوکی‌های طرف ثالث در مرورگر کروم پایان خواهد داد. با این حال، گوگل نگاهی جامع به مبحث آگهی و تبلیغات داشته است چرا که تبلیغات ۸۰ درصد کل درآمد این غول دنیای جستجو را به خود اختصاص داده است. این شرکت همچنین می‌داند که نیاز دارد که آگهی‌دهندگان را با فراهم‌سازی راههای جایگزین برای قرار دادن آگهی‌هایشان در جلوی چشم کاربران اینترنتی و ردیابی کارآمدیشان خرسند نگه دارد.

منبع:ایـتـنـا

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود