مشکلات برندهای مختلف هندزفری بی سیم در اتصال به گوشی

0

یکی از تکراری ترین مشکلات کاربران در استفاده از هندزفری های بلوتوثی متصل نشدن به گوشی است. این مشکل تقریبا در تمامی برندهای هندزفری اتفاق می افتد؛ اما، مسلما در برندهای شناخته شده چون سامسونگ کمتر شاهد آن خواهیم بود.

هم چنین این مشکل بیشتر برای کسانی پیش می آید که برای اولین بار قصد وصل کردن هندزفری خود به گوشی را دارند و در دفعات بعدی به ندرت اتفاق می افتد. ما در این مقاله به بررسی راه حل های مشکل عدم اتصال به گوشی در برندهای مختلف خواهیم پرداخت.

  1. در اولین گام از روشن بودن هندزفری و شارژ کافی آن اطمینان حاصل کنید. شاید به ظاهر این راهکار خیلی ساده و کودکانه باشد؛ اما، مشکل بسیاری از کاربران فراموش کار را حل خواهد کرد.
  2. از این که بلوتوث گوشی شما برای همه قابل مشاهده است، مطمئن شوید. در تنظیمات بسیاری از گوشی ها به صورت پیشفرض قابلیت مشاهده بلوتوث غیرفعال است و حتی در صورت روشن بودن بلوتوث، امکان عدم شناسایی آن توسط دستگاه های دیگر به خصوص مدل های هندزفری بی سیم سامسونگ بسیار زیاد است. پس حتما سری به تنظیمات بلوتوث گوشی خود بزنید و در صورت غیرفعال بودن گزینۀ phone visibility آن را فعال کنید.
  3. فعال و روشن بودن بلوتوث هندزفری ها را چک کنید. اگر در کنار هدفون شما دکمه ای برای ارسال امواج بلوتوث وجود دارد با فشردن آن سیگنال دوباره ای بفرستد. بعد از این کار بهتر است یک بار دیگر گزینۀ اسکن دستگاه های بلوتوثی را در گوشی انتخاب کنید تا دوباره شروع به جستجوی دستگاه های اطراف خود کند.
  4. نسخۀ بلوتوث هندزفری شما باید با نسخۀ بلوتوث و سیستم عامل گوشی شما همخوانی داشته باشد. نسخۀ بلوتوث بیشتر هندزفری های بی سیم ۵ است و با اندرویدهای نسخه ۴ به بعد و IOS های نسخه ۷ به بعد سازگاری دارند. اگر گوشی شما از سیستم عاملی قدیمی تر استفاده می کند، باید آن را به روز رسانی کنید.
  5. یکی دیگر از عواملی که ممکن است باعث ایجاد مشکل عدم اتصال به گوشی باشد، اتصال خودکار بلوتوث گوشی شما به دستگاهی غیر از هندزفری بی سیم است. برای رفع این مشکل باید با مراجعه به تنظیمات مربوط به بلوتوث گوشی لیست دستگاه هایی را که قبلا با آن ها پیر شده و اتصال داشته اید، پاک سازی کنید.
  6. امکان اتصال خودکار بلوتوث به سایر دستگاه ها ممکن است از طرف هندزفری بی سیم نیز اتفاق بیفتد. به این معنی که هندزفری بلوتوثی به صورت اتوماتیک به دستگاهی متصل شده باشد که قبلا با آن ارتباط داشته است و به همین دلیل دیگر قادر نیست که به گوشی شما وصل شود. برای رفع این مشکل هم باید بلوتوث سایر دستگاه های موجود در اطراف را خاموش کنید.
  7. فرقی نمی کند هندزفری بی سیم شما از چه برندی باشد، در هر صورت نباید از گوشی زیاد فاصله داشته باشد. برای برندهای معروف تری مثل سامسونگ با بلوتوث نسخه ۵ حداکثر فاصله بین هندزفری و گوشی تا ۱۰ متر هم می رسد؛ ولی؛ برای مدل های با کیفیت پایین تر فاصله بسیار کمتری پشتیبانی می شود. با این وجود سعی کنید در هنگام برقراری اتصال این دو دستگاه را در فاصله ای کمتر از ۱ متر قرار دهید.
  8. هر برندی از هندزفری بی سیم برای اتصال به گوشی از روش های مختلفی استفاده می کند. پس بهتر است به دفترچۀ راهنمای آن نیز نگاهی بیندازید. شاید نکته یا مرحله ی را از یاد برده باشید که در دفترچه به آن اشاره شده باشد. به علاوه برای استفاده از برخی مدل ها نیاز است که برنامه مخصوصی روی گوشی نصب شده باشد و تنها از طریق آن اتصال برقرار می شود که در دفترچۀ راهنما آن برنامه را معرفی خواهند کرد.
  9. علاوه بر بلوتوث دستگاه های بسیاری چون روترها و مودم های وای فای در اطراف ما هستند که با ارسال امواج کار می کنند. امواج ارسال شده توسط این دستگاه ها ممکن است با سیگنال های بلوتوث تداخل داشته باشند. پس بهتر است برای برقراری اتصال از این دستگاه ها فاصله بگیرید.
  10. اگر در گوشی اندرویدی شما تنظیمات saving mode یا ذخیره ساز انرژی فعال باشد، هنگامی که شارژ گوشی از میزان مشخصی کمتر شود به صورت خودکار تمامی اتصالات بلوتوثی و اینترنتی قطع می شوند تا گوشی شارژ خود را در مدت طولانی تری نگه دارد. اگر میزان شارژ گوشی شما رو به اتمام باشد، دلیل متصل نشدن آن به هندزفری می تواند به فعال بودن این گزینه برگردد.
  11. در نهایت، خاموش و روشن کردن موبایل و هندزفری بی سیم یک راه حل پرتکرار و در بسیاری از مواقع کارساز است که می توانید آن را امتحان کنید. بهتر است قبل از خاموش کردن موبایل حالت پرواز یا هواپیما را روشن کنید تا اثر هر نویزی را از بین ببرید.
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود