تفاوت اکانت شخصی و بیزینس در اینستاگرام
این روزها اینستاگرام به تنهایی تقریباً مترادف با بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. دلیل این امر را می توان امکاناتی دانست که این برنامه در اختیار کاربران خود قرار می دهد. علاوه وجود یک میلیارد کاربران فعال در این پلتفرم نیز آن را به یک فرصت درخشان برای بازاریابی تبدیل کرده است.
فرق بین اکانت تجاری و شخصی اینستاگرام
این روزها اینستاگرام به تنهایی تقریباً مترادف با بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. دلیل این امر را می توان امکاناتی دانست که این برنامه در اختیار کاربران خود قرار می دهد. علاوه وجود یک میلیارد کاربران فعال در این پلتفرم نیز آن را به یک فرصت درخشان برای بازاریابی تبدیل کرده است. در این مطلب به بررسی تفاوت های عمده اکانت شخصی و بیزینس در اینستاگرام میپردازیم
ابتدا باید اشاره کنیم که حساب شخصی و بیزنس قابلیت های کلی مشابهی دارند. بنابراین برای ساخت اکانت بیزینس و کار با آن کافیست کار با اینستاگرام را بلد باشید. اما اگر کار با این پلفترم را نمی دانید هم می توانید از آموزش اینستاگرام در وبلاگ ژاکت استفاده کنید. اما در کنار شباهت های کلی، تفاوت هایی نیز در این دو نوع اکانت دیده می شود. در ادامه ۴ مورد از مهمترین این تفاوت ها را بررسی می کنیم.
۱.حریم خصوصی
۲. گزینه “Contact”

۳.قابلیت “Swipe up” با داشتن ۱۰ هزار فالور

۴.دسترسی به اطاعات لازم برای طراحی استراتژی بازاریابی
اطلاعات محتواها
- Reach:تعداد کاربران که پست ها را مشاهده کرده اند (تعداد کاربران و نه تعداد دفعات)
- تعداد نمایش محتوا در صفحه نمایش مخاطبان
- تعداد دفعاتی که پروفایل مشاهده شده است
- لایک ها
- کامنت ها
- دفعات سیو کردن محتوا توسط کاربران
اطلاعات تعامل کاربران با صفحه
- میزان بازدید از پروفایل
- تعداد کلیک هایی که روی لینک های موجود در صفحه شده است
- میزان تعامل کاربران از طریق اطلاعات موجود در “Contact”
- تعداد مشاهده پست ها (با احتساب اکانت های تکراری)
اطلاعات مشخصات فالورها
- سن کاربران
- جنسیت کاربران
- کشوری که کاربران در آن ساکن هستند
- زمانی که کاربران بیشترین مشاهده را از صفحه شما دارند